måndag 21 januari 2013

Olust i januari

Skakar liv i bloggen och konstaterar att det är ett bra tag sen jag skrev senast..
Ursäkta... tiden räckte inte till, ursäkta.. livet kom emellan, ursäkta orken tog slut, tiden räckte inte till och inspirationen tog slut.. Hur ofta ser det inte ut så...

Under sista delen av förra året så tog jag, på allvar, tag i saken att göra något åt min vikt. Bytte ut måltider mot div pulvershakes och skippade allt "skit".. godis, fikabröd och div onyttigheter. Var ute och gick promenader när jag hade möjlighet och trampade motionscykel. Och det gick rätt bra får ja säga. Fixade nästan två hela månader utan godis å onyttigheter och åt ett lagat mål mat ("vanlig" mat..) och resten pulvershakes.

Men nu efter helgerna och början på detta år så går det trögt och jag känner bara brist på lust. Jag är godissugen och jag tycker bara det är ÖKEN att trampa motionscykel. Tar mina promenader å vändor när jag har möjlighet, dricker mina shakes men det känns Bläh! Negativt... Vill inte...  Vill ligga under en filt och äta plockgodis.. Att det skall va så j..a svårt att leva som man lär... :-(

6-åringen är tvär och grinig för att han inte kan åka skridskor, vilket alla andra i hans klass kan. Men han vill inte heller lära sig. Eller, han vill kunna åka skridskor men han vill inte träna för att lära sig. Funderar på om jag skall våga klättra upp på vinden efter mina gamla skridskor, så kanske vi kunde åka ihop?! Men ja vete fasen om jag vågar?! Kan man åka skridskor fast man inte gjort det på LÄNGE LÄNGE?! Huu.. jag har inte råd att ramla och skada mig.

Nämen, säger väl Godmiddag då, vänner. Och skål tamejfan....

1 kommentar:

  1. Visst ska du pröva på att åka skridskor med sonen! Jag gjorde lika då de mina blev i den åldern letade fram mina lätt för små skridskor och se jag kunde nog ännu stå på benen... men ack vad tränings värk som kom sen... men det gick om och stadigare blev jag med för varje gång! Så gör ett försök :)
    Kram!

    SvaraRadera