tisdag 12 april 2011

The House of Ellioth


Vi har blivit med ett litet Minihus! :-) En lekstuga! :-) E har länge önskat sig ett eget litet hus och mamman har inte varit svårövertalad i det här fallet, eftersom hon själv hade en lekstuga som barn, och hade mycket roligt med och i den! Och det barnet på Skolvägen önskar, det får barnet!

I lördags flyttade den in hos oss. En övergiven och aningen ledsen gammal lekstuga som det inte lekts i på länge. Som bara stått och längtat och väntat. Som känt sig ensam och övergiven.. En stackars gammal medfaren stuga..

..Skall nu få nytt liv!! :-) Jag är ungefär lika glad och förväntansfull över stugan som E, eftersom den väcker min skaparlust! :-) Har storstilade planer för den och jag hoppas att få sätta igång snart. Det skall tvättas och det skall skrapas och det skall målas. Stugan behöver ett nytt tak, fast det är tyvärr över min förmåga. Men målas skall det göra, och det kan jag!

E har bestämt att han skall ha cafe och butik i sin stuga. Och det skall han få! :-) Jag längtar till att få komma ut på Loppisar och leta grejer till huset! :-) Vi har fått ett gemensamt projekt, E och jag! :-)

1 kommentar:

  1. Blir väl lika kul för dig att måla och inreda kan jag tro!;)

    SvaraRadera