lördag 16 juli 2011

Regn i sikte




Inser att det är ett bra tag sen jag skrev sist.... Ja vet inte vart tiden tar vägen.

Nu har jag iaf haft en veckas semester och den där första veckan av semestern, nog är det väl så att man inte bryr sig SÅ himla mycket om vädret. Det är mest skönt att varva ner och njuta av att inte behöva ställa klockan och bry sig så mycket. Skit samma om det regnar och är gråväder.

Men nu till veckan börjar min andra semestervecka. Och när jag kollar in på både svenska och norska vädersidan så inser jag att det kommer att bli gråregnväder så långt som långtidsprognosen sträcker sig. Dvs; hela nästa vecka. Skitkul.. eller inte.

Ja är fullkomligt medveten om att det är onödigt att lägga energi på att gnöla över väder men hallå.. en vecka i gråväder och regn med en rastlös 5-åring och en medelålders morsa... Och på det 4 katter. Kul nästan jämt, eller?!?!?!

Å kom nu inte med dumma kommentarer att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.. Till någon som anser att det är totalt onödiga pengar att slänga ut på ett regnställ... Det finns dåligt väder! Och det är på G till veckan. Milda makter... Detta måste förebyggas....

Ladda upp med lite filmer kanske?! Gräva fram gamla VHS-filmer från förrådet?!?! Rensa garderoben? Baka krångliga kakor...  sortera leksaker.

Snälla alla lågtryck... ni kan väl lämna oss i fred lite, lite till veckan? För husfridens skull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar