onsdag 4 november 2009

Var f*n är mitt SIM-kort..?!


Grå, blåsig onsdag. Mamman är *ledig* och sonen är på dagis. Ute blåser det.. Löven fladdrar å när jag tittar ut genom mitt köksfönster så ser det allt utom inbjudande ut. Kan alltid hoppas att löven flyger rätt väg, och bort från min tomt.


Det lilla Träsktrollet är på dagis idag, som sagt, och idag är det fotografering Tanken var att det skulle tas gruppbild på alla dagisbarnen tillsammans utomhus.. Ja vet inte hur det gick med den saken, men det är nog tveksamt..


E har haft några dagar med väldigt mycket trots och bråk å kroppen. Igår rann bägaren över på dagis när jag hämtade honom vid tolv. Lunchen var precis avklarad och då sprang E från bordet och tvärvägrade ta bort sin tallrik, bestick et.c.. Det brukar han aldrig göra annars, öht aldrig krångla eller bråka på något vis på dagis. Men igår rann det över och han boxades med en av fröknarna och *fräste* åt andra barn.. :-( Och när ja skulle ha honom med från dagis så var han förvandlad som till en furie som skrek, slogs och vände ut å in på sig själv.. Fick ömsom släpa/bära en stor, lång och helvild unge hem!!! Kan säga att jag var tacksam att vi bor så nära dagis som vi gör!!!! Phu, att tampas med en 3½-årings trots tar energi..


Aningen grinig på att jag lyckats tappa bort SIM-kortet till min mobil.. :-( Hände natt till tisdag.. Någon av mina katter, en viss Fröken Freja är starkast misstänkt, lyckades ha min mobil i golvet. Den small i golvet så bakstycket gick upp.. batteriet for ur och... i halvsovande tillstång famlade ja efter den, satte i batteriet igen och sen tänkte jag inte mer på det.. Förrän på morgonen.. När jag upptäckte att det inte fanns något SIM-kort i den. Värdefulla timmar hade gått till spillo i sökandet efter försvunnet kort.. Tror ja har vänt upp- och ned på halva lägenheten och letat.. Krupit på knä m ficklampa å lyst å letat, men än så länge inget napp.. SIM-kort är väldigt små och väldigt osynliga när de inte befinner sig där de skall...


Inge stort planerat för denna grå onsdag.. Sitter å funderar på stora världsproblem som ex vad vi skall äta idag.. Slutar det blåsa, eller iaf lugnar ned sig så skall vi försöka komma ut å gå en promenad sen.. I övrigt blir det nog mest softa inomhusaktiviteter känns det som...


Blås min väg nu, vinden ute.. Blås löven från min tomt så ja slipper kratta upp dom!!! :-)


Slöa, gråa hälsningar! / Träskmamman


3 kommentarer:

  1. hoppas du hittar sim-kortet! Kan ju som sagt vara var som helst med lekande katter i huset!

    SvaraRadera
  2. dom två såg ut att ha det för bra!!!

    SvaraRadera
  3. Mariah: Tack.. har nästan gett upp hoppet. Känns som ja letat överallt typ.. Å SIM-kort är väldigt SMÅ å väldigt hala när de far över parkettgolv... Hmm..

    Marinette: Jajamen, de har de!!! Element under, vet du!

    SvaraRadera