söndag 15 januari 2012

80 vs 90...



I min umgängeskrets ligger 80-talsmusik väldigt högt i kurs. Självklart, det har ju med min ålder att göra. När 80-talet var som hetast var ju vi tonåringar och sög upp allt. Men även bland både mina äldre och yngre vänner så är just 80-talsmusiken väldigt het. Och visst, jag erkänner, många tidlösa klassiker gjordes då...

Fast personligen är jag lite mer svag för 90-talsmusiken. Inget kan nog få mig på bättre humör och mysa till min magkänsla som lite härlig Cheironmusik från 90-talet... När jag skall göra något riktigt tråkigt.. Du vet, stryka x antal gardinlängder, putsa fönster, göra rent ugnen... då åker rätt ofta någon CD m Back Street Boys på! :-) Kommersiellt och ytligt säger en del. Jävligt välproducerad musik säger jag! :-)

...Sen kan vi späda på med Darren Hayes underbart spröda röst i någon av Savage gardens smäktande låtar... Mm.. Ett band jag gillade och lyssnade mycket på back in these days... Låten "Glorious" med Andreas Johnsson tycker jag är en av de bästa svenska låtar som någonsin gjort, tycker tyvärr inte att han kommit i närheten av den kvalitén senare heller... E-types första låtar, början av Britney Spears karriär... Westlife... Dilba.. listan kan göras lång. Men jag tycker faktiskt att 90-talet har hamnat i en tråkig skugga av alla 80-talsmusikfans...

Så var det med det... Nu skall jag fortsätta att lyssna på "Ordinary world" med Duran Duran ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar