torsdag 12 januari 2012

Idag kom 3:an å en tyst timeout

Torsdagen den 12 januari 2012... knappast någon dag som kommer att gå till min egen historiebok. Det största som hänt är att Elli Pelli tappat sin 3:e tand idag! :-) Den har hängt lös väldigt länge och idag gav den upp. Nr 4 är på god väg och hänger bara på en skör tråd. Amazing... jag tycker det känns väldigt nära som han började få sina första tänder!! Och nu TAPPAR han dom...

Från min egen personliga horisont kan jag bara berätta att jag tillbringat hela dagen på jobbet. Från strax före sju i morse till åtta i kväll. Och det är faktiskt ungefär lika jobbigt som det låter.... Men men, det är tydligen så att det måste till för att få ett okej schema.....



Har ganska nyligen kommit hem från jobbet. En dusch direkt, för att bli människa igen. Sen.. dagens höjdpunkt. Min tysta timeout. Inga ljud... ingen TV, ingen radio, inga röster... Blundar och känner hur spänningarna släpper.. Tyst, lugnt... OVÄRDERLIGT! Jag vet inte vad jag hade gjort utan mina tysta timeout´er och tysta oaser. I ett krävande och stressigt jobb så betyder det så otoligt mycket. Så jag sitter här nu och landar i tystnaden. Bara ljudet från tangentbordet när jag skriver som hörs.
..Landar i mig själv igen... blir människa... inte vårdare...

Funderar lite... är det inte så att vi som vårdar, i proffessionen, inte behöver lite mänsklig omvårdnad och omtanke själv.. vi med... ibland..... för att orka och inte ta slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar