tisdag 6 oktober 2009

Helt j..a sinnessjukt...

Har ja full förståelse för att man tycker om det jag skall göra i natt. Och frågan är om man inte har någon lätt störning om man kl kvart över ett på natten sätter sig i en buss för att åka cirkus 40 mil till Ullared för att trängas med helt eller halvt hysteriska människor som har något lätt desperat i blicken. Jag vet inte vad störningen kallas..?! Shop-o-holic..?! hehe..
Klockan är nu nästan tio å ja sitter här å dricker en skvätt kaffe. Skall sen slänga min vackra och fulländade (hoho) kropp i duschen å sen lägga mig å sova/vila en stund. Sen, som sagt, vid strax efter ett skall ja förflytta mig några hundra meter till återvinningsstationen här i Ullared för att gå ombord på bussen som skall hämta upp lite folk och sen åka till Ullared. Skall ha kudde med mig och jackan som täcke å hoppas slumra mig nedöver väst-Sverige. Sen skall ja shoppa järnet!!!
Ja bävar lite för att sitta såpass länge i bussen, med mina ischiassmärtor, men ja har laddat upp med citodon och TENSen är fulladdad å extrabatterier har ja med mig, så det skall nog gå bra. Får man bara göra lite fynd så.. Gud va sjukt... :-D :-D :-D
Det har varit en grå och regnig dag i Fryksdalen idag. Träsktrollsmamman har jobbat förmiddagen och det har varit en helt vanlig dag på jobbet, inge anmärkningsvärt eller dramatiskt. Skönt å tryggt. Känner inge behov av utmaningar eller den typen av stimulering för tillfället. Lungt och tryggt är det viktigaste i det skede i livet ja befinner mig. Livet i sig bjuder på tillräckligt med utmaningar och stimulering av olika slag.
Har sålt iväg lite grejer på Tradera. Vore väl synd att säga att affärerna har gått bra, men har väl fått in någon krona i alla fall. Lite dyrare grejer, av mer kända märken, fick ja avsevärt mindre betalt för än ja räknat med, men några mer anspråkslösa kläder gav mer pengar. Hoppas nu att kläderna kommer till användning någonstans hos ett annat barn. Så har vi sparat lite på våra resurser här i världen.
Lilltrollet beställde kyckling till middag idag å den lydiga Trollmamman gjorde det. Sen ändrade sig det lilla trollet å ville äta resterna av söndagens köttbullar.. Och mamman orkade inte ta den striden idag så Lilltrollet åt sina köttbullar å Stortrollet åt kyckling. Lilltrollet frågade om vi inte hade några "olivrar" eller "surgurka" hemma.. "Surgurka" lyckades ja inte lista ut va det är, men ja skulle tro att det är inlagd gurka. "Olivrar" äter de mycke på dagis så det skall vi genast köpa hem!!
3-åringen, det lilla älskvärda Träsktrollsbarnet, börjar sakta, sakta komma ur sin värsta treårstrots. Förlåt, förlåt.. trots får man inte säga, utvecklingsperiod heter det. Sakta, sakta släpper det mest aggressiva trotset, mer harmoni sprids i kroppen. Elliots "onda alterego", Belbjott (ja, de är hans eget påhitt och hans egen figur, han som trotsar och gör alla dumheter...) börjar så sakta blekna och gör alltmer sparsamma besök här hos oss. Och fram skymtar en mycket älskvärd, ömhetstörstande, kramig, pussig och snusförnuftig -snart- 3½-åring. Tack för det!! Tack för alla besök, Belbjott, men nu kan du dra dig tillbaks en stund. Mamman har fått speedat blodtryck å tillräckligt många gråa hår för ett bra tag framöver.
Allt gott till er, vänner. SMS:a mig gärna när ja sitter på bussen i morrn så får ja nåt å göra! hehe
Klafs! / Träskmamman

5 kommentarer:

  1. Hejsan svejsan. Bara en kvinna gör det du ska göra i natt! Hehe, men det är så härligt att komma dit! Hoppas du fyndar massor min vän!

    SvaraRadera
  2. I hemlighet önskar jag att jag fick åka med dig ;-). Min man säger att jag absolut inte får åka ... så jag får väl lyda då ;-). Där har du en fördel med att vara singelmamma.

    Skämt å sido, han har nog rätt. Jag skulle köpa en massa skit vi inte behöver. Och vi är redan trångbodda. HAHA!

    Jag önskar dig en trevlig resa, du visar väl bilder på alla dina fynd sen?

    SvaraRadera
  3. oj vad kul jag hänger med :) men nu missa jag ju dessvärre busen

    SvaraRadera
  4. nu ska jag testa igen. tur jag har så nära ullared. eller ja två timmar . vi behöver inte åka förrän kl 7-8 på morgonen he he.

    SvaraRadera
  5. Gremlinsmamman: Helt klart!! bara en kvinna!! det är i såna situationer då man märker vilket av könen som är det starka... :-))

    Fina fröken: de är en väldig, väldig fördel att va singelmamma!! :-) Ärligt talat kan ja säga att ja inte skulle tänka mig ett annat liv just nu!! Ja har bilder på en del av shoppingen på FB

    Marra: Synd att du missade bussen... ;-)

    Pim: Skönt!!! de är inte någon direkt höjdare att hoppa ombord på en buss vid kvart över ett på natten... :-O

    SvaraRadera