fredag 23 oktober 2009

Lite grinig å lite ledsen..


..är jag..


Och anledningen till det är att jag har "blivit av med mitt jobb"... mitt jobb.. jobb.. ja, ja är ju väldigt medveten om min anställningsform och dess brist på trygghet. TIMANSTÄLLD... smaka på den.. andra klassens arbetstagare.. ha! Så jobbet har ju inte varit MITT i ordets rätta bemärkelse. Men det jobb jag har haft har i alla fall varit min sysselsättning och nu har jag varit där sedan 1 april och gått på ett schema och fungerat..


Nu blir det till å jaga timmar igen för å få till brödfödan. Timme för timme, dag för dag.. Leva oplanerat. Massa tid är väl hur skönt som helst, men det betalar inte räkningar precis. Å nu är det, som sagt, till att jaga ihop timmar igen. Att leva oplanerat såhär och bli utringd när jag behövs är något som komplicerar mitt liv en del. Jag lever ju, som alla vet, som en singelmamma ute i träsket, och att få ihop det bekanta livspusslet med en treåring är inte alltid det lättaste. Nu när jag haft planerad arbetstid har det gått rätt bra, men att inte kunna planera sin tid är något som komplicerar ganska mycket. Men, det får väl gå det med. Det är som läget är. Känner mig iaf ledsen, och tycker det är jättetråkigt, att inte ha den här regelbundna kontakten med jobbet, för jag har nämligen trivts väldigt bra på det jobb jag har varit på det senaste dryga halvåret.


2000:- fattigare blev jag häromdagen!! Kul värre!! tur det inte drabbar någon fattig *ironisk* Var i alla fall till ortopedtekniska å hämtade ut mina inlägg till skorna och "blev med" ett par nya arbetsskor också. Inge ironiskt å köpa nya skor å sen bli av med jobbet va?!?! Nämen, alltså.. ja är ju tänkt å klamra mig fast på jobbet ett tag till och mina skor är ja tänkt å använda ändå! Att sätta de nya inläggen i någon av mina befintliga arbetsskor skulle vara "utan verkan", sa de på ortopedtekniska. Så.. De va bara å leta ut ett par skor...


Det blev ett par Merell sandaler.. De ligger på bild ovan, ja kunde inte riktigt med å klistra in den här, där ja skulle vilja ha den, men men.. Inte särskilt snygga egentligen men det var det alternativet som fanns. En tusenlapp ganska exakt kostade de. Alldeles för mycket för min ekonomi egentligen men hur skattar man värk å besvär..?! de är bara å trolla å få ihop det hela. Hoppas VERKLIGEN att de, och inläggen, gör verkan.
Nä.. nu är klockan sex på lördag morgonen å ja skall börja jobba om en timme. Ha en bra lördag allihop!
Blött i träsket! / Mamman

3 kommentarer:

  1. Jag håller tummen att du snart nog får ett nytt schema att gå på. Är ju lite lättare att planera dagarna då...

    SvaraRadera
  2. timjobb är inte så skoj nej. jag hade ju ett men var tvungen att bli uppsagd i april för att få akassa..*morr*

    SvaraRadera
  3. Tack Mariah, ja hoppas det jag med. Det är ju, som sagt, väldigt mycket enklare när man kan planera sin tid!!!!

    Pim: Det är riktigt sjukt ju!! :-( Vilket system!! :-(

    SvaraRadera