söndag 13 mars 2011

10 anledningar till varför jag hatar mars


1. Mars är en OND månad. Det bara ÄR så. Mars vill oss inget väl.. den är bara ond..



2. Mars kan bjuda på riktigt vackra dagar med solsken, takdropp, solen värmer och man kan i godan ro sitta på en spark och låta solens strålar väcka en frusen vinterkropp. MEN.. dagen efter kan jag ge mig fan på att det blåser, snöar och är minusgrader och grått igen. Mars LURAS! Mars låtsas att vara en vårmånad men det är inget annat än en flask, förklädd vintermånad.



3. Jag vaknar tidigt, pga ljuset. Men jag är ändå bara trött, trött, trött.. Serotoninet har tagit slut och jag har kört på reservtanken LÄNGE, LÄNGE...



4. Marssolen lyser obarmhärtigt på skitiga och solkiga fönster och plötsligt blir det uppenbart hur dammigt och vintersunkigt mitt hem är



5. Det blir halt! Is och halka får mig att känna mig som en stel, äldre dam på 84.. ungefär. Jag går spänd så jag får ont i höfterna och är livrädd att ramla.



6. Det är blött.. överallt. Barn blir blöta, vuxna blir blöta och djur blir blöta.



7. Vinterkläderna känns hopplöst tråkiga och längtar in till vinterförvaringen. Det blir lite för varmt med både vinterjackan och vinterkängorna dagarna då det är plusgrader, men fortfarande är det för kallt för att ta på de tunnare kläderna...



8. Mars innebär fulsnö. Skitig snö.. skitiga, gråsunkiga snövallar.. ännu värre.. gul snö! :-( Och när snön smälter undan så kommer det fram pikanta högar av hundskit...



9. Vinterkräksjukan är fortfarande still going strong och är det inte kräksjuka så är det förkylningsvirus. Jag känner mig så attraktiv - för virus....

10. den främsta anledningen! 27 mars 2005 skulle mitt förstfödda barn fötts. Men istället hade jag fått bidra med en Ängel några månader tidigare. Istället för att mars fick bli månaden då väntan tog slut och jag fick möta mitt förstfödda barns blick så har mars blivit till en månad som hånar mig. Gör lång näsa och lipar.. Haha för hon som trodde att hon skulle få bli mamma och istället fick gå med tomheten.. Hånet lyser i det gråa! Hon som hade planerat att dra barnvagn fick gå ensam med sin sorg och sin ångest.



Därför hatar jag mars....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar