måndag 14 mars 2011

Jag är så FETT attraktiv


Jaa, jag är så fett attraktiv så det är inte sant. Jag är het, jag är populär och jag har en magnetisk dragningskraft. Min kropp sänder ut signaler som verkar vara totalt omöjligt att stå emot.


Ja ja, ta det lugnt nu, jag har inte drabbats av något storhetsvansinne, jag talar naturligtvis inte om MÄN, jag talar om min förmåga att attrahera förkylningsvirus. På den marknaden är jag het. Jag inser hur mina slemhinnor i näsan bara flyter omkring och LÄNGTAR efter att invaderas av en hel armé av stridslystna förkylningsvirusar. Hur min hals sänder signaler som lockar till sig dessa onda små partiklar och hur mina luftrör formligen längtar sig blå efter att återigen fyllas av tjockt slem, omöjligt att hosta upp och att åter drabbas av känslan att inte få luft och....


För ett tag sen läste jag i en av våra stora kvällstidningars hälsospalt här på nätet att En riktig brakförkylning kan göra gott för kroppen... Som "Hon med klena luftvägar" så kände jag mig tvungen att titta lite bakom den rubriken.. Ja ville givetvis hitta något positivt i dessa jävla förkylningar som jag drabbas av. Och det hela handlade om att att en en rejäl brakförkylning kan stärka immunförsvaret och dels så påminner det en om att det är dags att varva ner.


Jaa.. Det är kanske så det är. Att det är en signal att det är varva ner .. Är det kanske en signal att jag borde varva ner mer när jag blir förkyld såpass ofta?! Att skita i det dåliga samvetet som drabbar mig varje gång jag måste vara hemma från jobbet.. Att faktiskt lyssna på kroppens signaler och inte vara vrång som en stenget och klämma i sig febernedsättande, nässpray och bita ihop... Kan de va så enkelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar