onsdag 25 maj 2011

Inte så illa pinkat




Inte så illa pinkat av en gammal, gnällig fibrokäring.. Idag har vi grävt och grejat i rabatten! Hade haft det i tanken och planeringen ett bra tag nu, att nu måste vi ta itu med rabatten som går runt vår altan. Och idag var det både fint väder och jag var ledig - PERRY!

Så vi fick låna ett grepe av grannen och då gick det som en dans! Tidigare hade jag spaden och E´s lilla hacka. Det gick det med, men det här va skillnad. Hej och hå så det och ja trodde grannen skulle tappa hakan när jag drog loss en rosenrot som dessvärre hade avlidit.. Grannen hade troligen underskattat min styrka! Haha!

Så i en rasande fart gick det och bort med allt skit. Det kändes som att hade jag lagt allt ogräs, och alla ogräsrötter, på en rad, så hade det räckt ett par varv runt jorden.. TYP!! Det känns så..

Så, för nu, har vi en ogräsfri rabatt ett tag. Och i den ha vi planterat frön av krasse och solrosor. Hoppas att det blir mycket blomning av det! Nu är det ju som så att vi har kirskål i vår trädgård. Ingen som umgås och känner oss har undgått detta. Jag pratar mig gärna varm om detta otyg.. Och alla som har kirskål i sin trädgård vet att det inte dröjer länge innan det är tillbaks. Men just nu är det borta.

Kroppen gör löjligt ont i kväll. Känns som någon sprutat saltsyra under skinnet. Men ja kan hantera det just nu. Jag har ju åtminstone fått något gjort. Och att se blommor och växter är rena terapin för mig!

2 kommentarer:

  1. Ser väldigt fint ut, jag har löjligt ont utan att ha fått det gjort...mina "kära" kollegor har jag att tacka för min värk. 3 veckors anspänning för ingenting...

    SvaraRadera
  2. Låter verkligen inge vidare.. Otacksamt...

    SvaraRadera