onsdag 4 maj 2011

Så mycke jag inte visste att jag behövde...


Världen är full av grejer som jag inte visste att jag behövde. Överallt finns dom! :-) Och jag är ganska bra på att leta upp dom också!

Jag är aktiv inom sporten loppis. Det ÄR en sport.. att leta upp bra loppisar och rätt prylar. Det är himla kul att leta.. kika, vända och vrida på alla grejer. I jakten på grejer som jag inte visste att jag behövde. Grejer som passar in i mitt hem. Grejer som skall kunna sätta den där rätta personliga prägel på vårt hem.

Jag letar inte nödvändigtvis FYND.. eller, ja.. kanske skall definera ordet FYND.. dyra märkesgrejer som kostar typ ingenting. Inte nödvändigtvis, utan det är grejer som liksom "passar in".. En liten skål i vitt med blått mönster som passar in på min fläkthylla.. en vacker glasflaska.. en fin kaffekopp till E´s dagis. En liten  grej för en femma som kan göra mig så smålycklig..

Förvisso börjar mitt hem på att bli ganska fullt av dessa små fynd, guldkorn.. nu. Och då har jag inte nämnt förrådet och vinden.. Men ändå kan jag inte låta bli att leta, leta.. i jakten på den perfekta lilla prylen som skapar den totala harmonin i ett litet stilleben på hallbyrån.. på trädgårdbordet.. i köksfönstret... :-) Så jag letar vidare efter... saker jag inte riktigt visste att jag behövde ;-)

På bilden ovan står från vänster.. 2 ramar som jag köpt på ANKIS LOPPISi Hånsjö (Mitt favoritloppis!!). I dom två latinska citat som jag själv skrivit ut.. Sen kommer lite nya prylar blandat med gammalt.. Lavendel i kruka kommer från RUSTA.. Ängeln som sitter på en piedestal minns jag inte vart jag köpt, men den har funnits i min ägo ett tag.. Glasburken är från GEKÅS och den vita minipottan har jag köpt på SOLARETUREN i Karlstad. Och alltihop står på det bord som jag tidigare i år köpte på HAGENS loppis, som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar